Menü Bezárás

Kereskedelemszervező és Logisztikai szakműhely

A kiskereskedelmi üzleteket vásárlói érdekközösségek felépítésével segítheti nagyobb forgalom elérésében a szakműhely.

A kereskedelem kialakulása a munkamegosztással és specializálódással indult, amikor az emberek nemcsak saját szükségletükre, hanem másnak is termeltek. Ugyanakkor nekik is szükségük volt a mások által előállított javakra. Elsőként a helyi vagy lokális kereskedelem alakult ki, ahol az egyéni termelés és a szükségletek kielégítésére jöttek létre állandó piachelyek, egymástól 5-6 órai járásra (egynapi járóföldre).
Ma a kereskedelem feladata az áruk, termékek, szolgáltatások adás-vételi folyamatának lebonyolítása, amelyekre a vevő kereslettel jelentkezik. A kereskedő az árut beszerzi a termelőktől vagy a gyártóktól, szükség esetén tárolja, majd a vevő részére értékesíti.

A kereskedelem feladata a földrajzi távolságok és az időbeli különbségek áthidalása, a fogyasztó igényeinek kielégítésére,a kereslet szerint felkutatni az áru előállítási helyét, és azt az igények szerint a vevő részére biztosítani. Szükség esetén raktárkészletet tart fenn az időbeli eltolódás problémája miatt pl. gyümölcsöknél vagy szezonális termékeknél
Kiskereskedő: a helyi lakosságot látja el termékekkel. Kis tételben vásárol, az árképzésre nincs ráhatással
Nagykereskedő: A termékeket a kiskereskedők részére értékesíti. Nagy tételben és mennyiségben vásárol, árképző és árcsökkentő szerepe van a piacon.

Az ország területét behálózzák a multinacionális bevásárló központok, amelyek a kis és nagykereskedő szerepét is betöltik. Ármeghatározó szerepük miatt a beszállító termelő soha nincs alku pozícióban. A kereskedelmi láncok-bevásárló központok monopol helyzetüket kihasználva a felvásárlási árakat alacsonyan tartják, sokszor csődbe döntve a termelőket és a gyártókat.
Magyarországon a nagykereskedelmi vállalatokat eladták vagy felszámolták. A magyar érdekek képviselete megszűnt ill. az csak papíron létezik. Ezért célunk a hiányzó magyar nagykereskedelmi hálózat kiépítése, amivel lehetővé válik a magyar kiskereskedők versenyhelyzetbe hozása.

A kiskereskedelmi üzleteket vásárlói érdekközösségek felépítésével segítheti nagyobb forgalom elérésében a csoport. Ehhez szükséges a kiskereskedők, termelők és gyártók összefogása és közös munkája. Várjuk mindazon partnerek jelentkezését és hatékony együttműködését, akiknek fontos a magyar termékek és magyar cégek, kereskedők megmaradása és fejlődése.

Logisztika

A logisztika feladata az árut megfelelő szállító eszközzel és okmányokkal, A pontból B pontba, a Termelőtől/Eladótól a Vevőig határidőben eljuttatni a megrendelő igényeinek megfelelően. Szükséges figyelembe venni az áru speciális jellemzőit, megfelelő csomagolást, a szükséges engedélyeket, biztonsági feltételeket, és előírásokat. A logisztika gondoskodik az áru elszállításáig az esetleges raktározásról. A szállítás raktárak közbeiktatásával vagy anélkül is történhet. A logisztika elkészíti a szükséges okmányokat és értesíti a szállítmányozásban résztvevő feleket az áru indulásáról és érkezéséről és kapcsolatot tart fenn a feladóval/eladóval és az átvevővel/vevővel. A megállapodásban rögzítettek szerint megfelelő gondossággal jár el.

 

Javaslatok, vitaanyagok itt!

Írj nekünk!

A szakműhely levelesládája: logisztika@ttkozosseg.hu

0

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..