Menü Bezárás

Marketing és kommunikáció

marketing olyan tevékenység, amely a vevők/felhasználók igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést, és felébreszti a vásárlók érdeklődését.
A Tudatos Társaslom mozgalomnak vannak, lesznek eladó dolgai: előadások, filmek, népszerűsítő anyagok. A vásártér marketingjét is meg kell oldani.
Vevő/felhasználók azok, akiket érdekeltté szeretnénk tenni a mozgalmunk felkarolásában – hogy a célunk megvalósításában, az új társadalom építésében segítsenek.

A „piac” elemzése – az egész mai magyar társadalomra kihat, mert meg szeretnénk változtatni  a társadalmat, és annak számos területe, vetülete van. A területeket feltérképezni, majd osztályozni kell. Kiszűrni közülük azokat, amelyeket érdemes megszólítani marketing eszközökkel.
Eladni kívánt termékeinket, szolgáltatásainkat megfelelő köntösbe öltöztetve –arculati elemekkel ellátva érdemes felkínálni.

A szakműhely megszervezi az értékesítést a meghatározott vevőkör, és az eladni kívánt termék alapján. Ennek kidolgozzuk a logisztikáját.
A „vásárlók” érdeklődésének felkeltését reklámtárgyakkal és más eszközökkel fokozzuk.
Az értékeink közvetítése nem öncélú – velük és általuk a társadalmat kell felébreszteni, hogy a pusztulás útja helyett az életet válassza.
Ezért a célközönségünk azoknak az embereknek a csoportja, akik már felismerték a változás szükségességét, de még nem ismerik az utat, amelyen haladniuk kell, hogy a változás részeseivé váljanak.
Marketing eszközeinkkel erre az útra terelhetjük őket.

A kommunikáció az információcsere folyamata - általában egy közös jelrendszer segítségével. A Marketing és Kommunikáció szakműhely célja megtalálni a szükséges információcsere eszközeit, és kidolgozni hatékony alkalmazásuk módszereit.

Akárcsak a marketingnél, a kommunikációnál is fontos jól behatárolni a célközönséget, amelynek az információt szánjuk.  A kommunikáció a marketingnél magasabb fokozat, mert a visszacsatolás itt jobban kitapintható.

A kommunikációs kultúránkat folyamatosan fejleszteni kell. Az internet korában – és tekintettel mostani kezdetleges lehetőségeinkre, nagy segítség lehet az e-kommunikációs csoportmunka megvalósítása.

Mindenkor fontos összekapcsolni a mondanivalót a célközönség érdeklődési körével, átlényegíteni az általános megfogalmazású szövegeket annak megfelelően, hogy kihez szólunk.

Formális csoportokat kell, hogy szervezzünk, amelyek bizonyos szabályok szerint működnek – a csoport tagjainak konkrét feladatvállalásuk van egy előre kiépített kommunikációs rendszerben. Itt bizonyos hierarchiára (ami nem jelent alá-fölé rendeltséget, hanem csak kisebb-nagyobb feladatvállalást) támaszkodva végezzük el a feladatokat.

Az IT megoldások köre egyre bővül. Fel kell térképezzük ezeket és amire lehetőségünk van, használatba venni.

Feladatunk kutatást végezni a legjobb marketinges és kommunkációs eszközök megtalálása érdekében.

A szakműhely megépíti és  megszervezi a marketing és kommunikáció rétegeit, útvonalait.

Tudástárat fejlesztünk az eddig létrehozott és a kutatásaink nyomában létrehozandó tudásanyagból a marketing és kommunikáció témájában.

Szerves kapcsolat áll fenn a Marketing és kommunikáció, valamint a Civil Multimédia szakműhely között. A Rendezvényszervező szakműhely is használja a kommunikáció eszközeit.

Javaslatok, vitaanyagok itt!

Írj nekünk!

A szakműhely levelesládája: marketing@ttkozosseg.hu

 

1+

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..